Allmänna synpunkter och generella missnöjesyttringar är i detta sammanhang inte klagomål och inte heller missnöjesyttringar och synpunkter där situationen kan lösas direkt, snabbt och enkelt på ett vänskapligt sätt vid de initiala kontakterna mellan dig och AGCM. Klagomålsansvarig hos AGCM är Eva Reman. Klagomål ska ske skriftligt, via brev eller e-post till eva.reman@agcm.se eller AGCM, Birger Jarlsgatan 10, 5 tr, 114 34 Stockholm.
Vi besvarar klagomål så snart som möjligt. Om klagomålet inte kan besvaras inom 14 dagar informeras du inom den tiden om den fortsatta handläggningen av ärendet. Om vi inte anser oss kunna tillmötesgå ett klagomål har du rätt att få ett skriftligt svar med vår motivering till detta. Om du som kund inte är nöjd med vår hantering av ditt klagomål så kan du vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå för den vägledning som kan erhållas där eller till den kommunala konsumentvägledningen. Du kan även föra ärendet vidare till Allmänna reklamationsnämnden eller till allmän domstol.